22 December 2010

Kehidupan Seorang 'Langsi'

Aku berjalan menuju ke koridor dengan harapan untuk menikmati sebatang rokok tanpa sebarang gangguan. Dalam perjalanan ke sana, aku bertembung dengan staff-staff dari department lain yang rata-rata semuanya berjalan menuju ke lokasi-lokasi yang mereka inginkan. Setiap raut wajah mereka aku perhatikan, ada yang manis, ada yang poyo, ada yang natural dan ada juga yang masam. Tetapi, itu tidak menarik perhatian ku. Aku tertarik dengan balasan senyuman mereka kepada ku apabila aku senyum sekadar untuk memberi message kepada mereka yang aku sedang memerhatikannya.

Aku dah letih mengutuk dalam hati terhadap orang-orang yang sebegini. Kadang-kadang terasa macam nak tumbuk muka pak guard yang tidak membalas lambaian tangan aku ketika aku sampai di depan gate office. Itulah realiti, dan itulah yang berlaku dalam kehidupan seharian aku, yang mana aku terpaksa membiarkan ianya berlaku tanpa merunsingkan mindaku.


Hakikatnya, perjalanan hidup seorang 'langsi' hanya sekadar imaginasi. Imaginasi yang PASTI ada dalam diri, tetapi ditetapkan untuk memilihnya bila diperlukan. 'Langsi' itu adalah 'langsi' kita semua.


~Lu Langsi, Lu mati ~ Petikan dari Cerita Kongsi arahan Farid Kamil















Perghh..jahanam...huhu


0 co-comments:

Post a Comment