19 December 2010

Hidup: Satu Perjalanan Minda


Matahari dah makin tinggi...betul-betul atas kepala aku. Tapi masih jauh lagi...takde la sejengkal je daripada kepala; kalau tak aku tak sempat dah nk update post ni. Aku dah rasa memang panas yang amat...peluh dah mula keluar banyak gila - BERKICAP aku! Jam dah menunjukkan pukul 3.16 petang. Aku boleh dengar bunyi 'kseh...kseh...' tiap kali aku melangkah berat. Pukul berapa aku nak sampai macam ni...

Time time macam ni, kalau dapat minum air kelapa memang terbaik. Aku penah kene air kelapa kat Sunway (area kedai kereta yang elit) masa tghari buta - memang layan. Tapi lagi best sebenarnya kalau tak letak dalam kole besi tu...biar je air tu terhidang dalam buah kelapa tu. Tekak pun dah haus so tunggu apa lagi? Kasi hisap err..minum itu air kelapa abis..

Tapi nak buat camne sebab aku takde nampak mane-mane gerai buah kelapa pun kat area sini..

Trutt...Trutt...Trutt!!!

Tiba-tiba 'handphone' aku berbunyi. Erm, potong jugak sebenarnya time tengah berjalan di bawah panas mentari ni kalau nk angkat telefon. So aku saje je biar dia berbunyi lama sikit...dan aku tak 'check' pun siapa yang 'call'. Kalau nasib dia baik, sempat aku angkat fon tu bila aku rasa nak angkat.

Trutt! Trutt!

Masuk ni dah 5 kali telefon aku berdering...tapi aku takde rasa nak angkat pun. "Ehm, mampus gi ah", kata aku dalam hati dan aku teruskan lagi perjalanan...

0 co-comments:

Post a Comment